TÜBİTAK 1004 – Lisansüstü Bursiyer İlanı

İTÜ yütürücülüğünde sürdürülen Tübitak 1004 “Çevreye Uyumlu Sürdürülebilir İleri Araç Teknolojileri” projesi kapsamında, elektrikli araçlarda hafifletme amaçlı kullanılacak kompozit malzeme geliştirilmesi üzerine çalışmaktayız. Bu çalışma kapsamında geliştirilen malzemenin elektrikli araçlarda kullanılması neticesinde ortaya çıkabilecek çarpışma kaynaklı hasar incelemesi konusunda çalışacak yüksek lisans ya da doktora seviyesinde bursiyer arayışımız bulunmaktadır. Aşağıda iş tanımı daha detaylı olarak verilmiştir.

İş Tanımı:

Polimer kompozit malzeme kullanılarak geliştirilen elektrikli araç batarya kutularının çarpışma ya da zemin kaynaklı darbe yüklemeleri altındaki davranışları incelenecektir. Bu kapsamda, polimer matrisli kompozitlerin malzeme modelleri oluşturulduktan sonra batarya kutularına ait bilgisayar destekli katı modeller (CAD) oluşturulacaktır. Oluşturulan kompozit malzeme modellerini ve katı modelleri kullanarak batarya kutuları üzerinde belirlenecek sınır koşulları altında çarpışma analizleri gerçekleştirilecek ve elde edilen sonuçlar raporlanacaktır.

Aranan Nitelikler:

  • CAD yazılımlarıyla katı model oluşturabilme
  • Sonlu elemanlar (FEM) yazılımlarıyla çarpışma analizleri alanında tecrübe
  • Kompozit malzeme modelleri ve homojenizasyonu alanında tecrübe
  • Viskoelastik/elastoplastik malzeme modelleri oluşturabilme
  • Programlama bilgisi (tercihen Python)

İletişim: Doç. Dr. Alaeddin Burak İrez (irez@itu.edu.tr)

Referanslar

  1. Cebe, E., Kalbaran, O., and Irez, A. B. (2025). A numerical investigation of ground impact for hierarchically designed hybrid composite structures in electric vehicle battery cases. Journal of Power Sources, 638, 236594.
  2. Y. Xia, T. Wierzbicki, E. Sahraei, and X. Zhang, “Damage of cells and battery packs due to ground impact,” J Power Sources, vol. 267, pp. 78–97, 2014.
  3. Z. Huang, X. Zhang, L. An, L. Rao, L. Gu, and C. Li, “Dynamic response analysis of cylindrical lithium-ion battery under impact loadings: A theoretical study,” Thin-Walled Structures, vol. 205, p. 112385, 2024.
  4. Z. Xu et al., “Experimental and simulation investigation for prismatic lithium-ion battery cells under impact loading,” Thin-Walled Structures, vol. 199, p. 111864, 2024.